Adaptív
oktatás,
modellkísérlet: a nyolcvanas évek második felében a gazdasági reformfolyamatok és a technológiai fejlődés hatására a Nemzeti Szakképzési Int. adaptív kutatócsoportja által kialakított szakképzés-fejlesztési koncepció, mely a szakképző iskolák és a vállalatok közötti közvetlen helyi közeledés elősegítését tűzte ki célul. Az iskola és a vállalat közötti adaptív együttműködés felerősítette a gyakorlati képzés korszerűsítését, a képzés tartalmának és feltételrendszerének javulását, esetenként alapvető strukturális átalakítást is eredményezett a szakképzésben. Az adaptív a szakmai műveltségtartalom tevékenységorientált, képességfejlesztő átalakítását helyezte előtérbe a helyi iskolai fejlesztő tevékenység felhasználásával. A modellkísérlet felhasználta a nyugat-európai piaci és a duális szakképzési rendszer tapasztalatait. Az adaptivitás fogalmi komplexuma jelen szóhasználatban azt kívánja kifejezni, hogy a szakképzés tartalmi fejlesztésében, az isk.-i műveltségtartalom tervezésében az adott társadalmi-gazdasági környezet a meghatározó. Az adaptívben részt vevő iskolák: Ganz Ábrahám Műszaki Szakközép- és Szakmunkásképző Isk., Csonka János Műszaki Szakközép- és Szakmunkásképző Iskolák, HungarHotels Iskola-kollégium, Energetikai Szakképzési Intézet. - Ir. Benedek A.: Adaptív szakképzési modell. Bp. 1992.
Jekkel Antal
Szerkesztette: Lapoda Multimédia
Maradjon online a Kislexikonnal Mobilon és Tableten is
|