Didaktika és tudományos-technikai forradalom
A tud. és a technika kölcsönhatása során elsősorban a XX. sz.-ban létrejött ugrásszerű fejlődésnek az oktatáselmélet re gyakorolt befolyása. Tud.-elméleti megközelítésben a rendszerelmélet, a kibernetika, az informatika és a kommunikációelmélet hatása emelhető ki. ( rendszerelméleti didaktika, kibernetika és didaktika, információs didaktika, kommunikációs képesség) A hatások másik ága a számítástechnikához kapcsolható. (számítógéppel történő oktatás, tanulás, számítógépes oktatóprogram, tesztelés) Összefüggésben áll a ~mal az oktatástechnológia, amelynek fejlődése kihatott az oktatás egész folyamatára. Kiemelendők azok a komplex diszciplínák, amelyek új irányokat mutattak az okt.-elméletnek is, mint pl. a kognitív pszichológia, kognitív pedagógia, pedagógiai szociálpszichológia, individuálpszichológia. A Didaktika és tudományos-technikai forradalom hatásainak sajátos területe az egyes képzési területek, tantárgyak anyagát megalapozó tud.-ok eredményeinek felhasználása az oktatásban (pl. matematika, term.-tud.-ok).
Ballér Endre
Szerkesztette: Lapoda Multimédia
Maradjon online a Kislexikonnal Mobilon és Tableten is
|