Kisszótár
Címszavak véletlenül
|
Differenciális didaktikaoktatás Az oktatáselméletnek az az iránya, amely az oktatási folyamatban érvényesülő differenciálás t állítja előtérbe. Foglalkozik az iskolarendszerben megnyilvánuló, a különböző iskolatípusokban, iskolafokozatokban érvényesülő (külső) differenciálással. A differenciális pszichológia eredményeire építve elemzi a tanulók közti különbségek okait, megnyilvánulásait a tanulásban. Fő területe ezek alapulvétele az oktatás céljaiban, tananyagában, tartalmában, követelményeiben, módszereiben, eszközeiben, szervezeti formáiban, ellenőrzésében, értékelésében (belső differenciálás). Az adaptív tanítás elveit figyelembe véve tárgyalja mind az elmaradó tanulók felzárkóztatásának, mind a kiemelkedő teljesítmény t nyújtók képességeinek, tudásának fejlesztését, a képességek szerinti differenciálást az oktatásban. Elemzi azokat az oktatási stratégiákat, amelyek a tanulók egységes, alapvető tudásának kialakításával együtt lehetővé teszik az egyéni különbségek érvényesítését ( megtanítási stratégia, individualizálás) . Hasznosítja az oktatás tartalmi szabályozásában érvényesülő, az alaptantervben (Nemzeti alaptanterv) meghatározott egységes követelmények megvalósítását a helyi feltételeket, igényeket figyelembe vevő isk.-i pedagógiai program, helyi tanterv áttételével realizáló (külső és belső) differenciálás elveit, metodológiáját. Ballér Endre Szerkesztette: Lapoda Multimédia Maradjon online a Kislexikonnal Mobilon és Tableten is |
|