Iroda
irásmunka teljesítésére szolgáló helyiség; de egyszersmind
üzleti szempontból főleg irásbeli munkával foglalkozó bizonyos személy
tevékenységének összege. Ily értelemben szólunk ügyvédi I.-ról, közjegyzői
I.-ról stb. Biróságoknál és hatóságoknál I. elnevezése alatt a
segédhivatalokat: az iktató, kkadó és irattári hivatalokat szokás
összefoglalni. Az I. élén rendszerint irodaigazgató áll, többi személyzetét
irodatisztek, irnokok, dijnokok képezik. Különös szervezettel bir a telekkönyvi
I., amennyiben a rendes irodai teendőkön kivül a telekkönyvi hatóság
végzéseinek a nyilvánkönyvben való foganatosítását, tehát a telekkönyv
tulajdonképi vezetését is teljesíti.
Forrás: Pallas Nagylexikon
Maradjon online a Kislexikonnal Mobilon és Tableten is
|