KisszótárCímszavak véletlenül
|
Munkaközösségoktatás Az azonos vagy hasonló munkaterületen dolgozó ped.-ok intézményen belüli vagy intézményközi együttműködésben létrehozott csoportja. Lehet szakmai (szaktárgyi) és speciális ped.-i jellegű. Célja a tájékoztatás, a tapasztalatcsere, a továbbképzés, a véleményalkotás vagy a közös akcióban való részvétel. Az intézményen belüli munkaközösség a nevelőtestület alkalmi döntése, az intézmény éves munkaterve, ped.-i programja vagy szerv.-i és működési szabályzata szerint döntési, ellenőrzési jogosultságokat is kaphat. Ily módon részt vállalhat az intézményvezetés munkájában illetve előkészít vez.-i, nevelőtestületi határozatokat. Az intézmények közötti együttműködésben létrehozott munkaközösségek vagy azok, amelyeket ped.-ok a maguk elhatározásából működtetnek alkalmilag vagy huzamosan, nem gyakorolhatnak hasonló jogosultságokat. A munkaközösség programját maga alkotja meg, a benne önként résztvevők döntésével, s vez.-jét is maga választja. Nagyobb intézményekben ? isk.-kban szaktárgyi munkaközösség kisebb isk.-kban rokontárgyi munkaközösség működik, továbbá alsó tagozatos, napközis, oszt.-főnöki, gyermekvédelmi munkaközösség. Óv.-kban nev.-i területek szerint tagolódó vagy életkori. Az intézményközi munkaközösségek között gyakori az ig.-i, amely a szokásos funkciók mellett a közokt.-pol.-i véleménynyilvánítás fóruma is. Az ország különböző részein működő szakokt.-i intézmények, ped.-i int.-ek, speciális isk.-k vez.-i illetve munkatársai is alkothatnak munkaközösségeket. Kaján László Szerkesztette: Lapoda Multimédia Maradjon online a Kislexikonnal Mobilon és Tableten is |
|