Kisszótár
Címszavak véletlenül
|
Munkáltató módszeroktatás A XX. sz. első évtizedeiben, a reformpedagógia gondolatait a tömeges oktatás viszonyaira is alkalmazó, munkaiskola által széles körben elterjedő metodikai megoldás, melyet az isk.-i oktatás egészében, a különböző tantárgyak oktatása során érvényesítettek. A munka, a gyermeki öntevékenység szerepe már a ped. klasszikus gondolkodóinál (Comenius, Locke, Rousseua, Fröbel, Pestalozzi) is megjelent, akik hangsúlyozták, hogy önálló emberek nev.-e csak öntevékenység útján lehetséges. E gondolatok jegyében vonult be a szlöjd-oktatás, a kézimunkaokt. az isk.-ba, melynek nyomán egyre szélesebb körben ismerték fel a munkavégzés nevelő hatását. A XX. sz. első évtizedeiben a világszerte elterjedő munkaisk. térhódításával párhuzamosan a munkáltató módszer számos országban ? így hazánkban is ? a népisk.-i, sőt a középisk.-i oktatás alapvető metodikai eljárásává vált. Az ennek nyomán kibontakozó isk.-i munkaformák, pl. tanulói munkacsoportok, egyéni és csoportos tanulói laboratóriumi gyakorlatok, kísérletek által gyökeresen megreformálták a szaktárgyak, különösképpen a term.-tud. tárgyak oktatását. Németh András Szerkesztette: Lapoda Multimédia Maradjon online a Kislexikonnal Mobilon és Tableten is |
|