Kisszótár


Magyar Magyar Angol Angol
Művelődésel... ----

Magyar Magyar Német Német
Művelődésel... ----

Címszavak véletlenül



Címszó:
Tartalom:

Művelődéselméleti didaktika

A kultúra tartalmának a nevelőoktatás folyamatában történő feldolgozásával, és az ennek eredményét jelentő egyéni művelődés fejlődésével foglalkozó oktatáselméleti irányzat. A XX. sz. első felében Németo.-ban alakult ki (?Bildungstheoretische Didaktik?). Megőrizte és továbbfejlesztette Herbart ?nevelőoktatás? koncepcióját építve Wilhelm Dilthey (1833?1911) szellemtörténeti irányú kultúrpedagógiájára. A művelődéselméleti didaktika rendszerének első kidolgozói a német Erich Weniger (1894?1961), Hermann Nohl (1879?1960) és a köréjük tömörült ?göttingeni isk.? tagjai voltak. Ma is nagy hatású teória. Kiemelkedő művelője a német Wolfgang Klafki, aki a művelődéselméleti didaktikát tantervelméleti és az oktatási folyamat tartalmára, tervezésére vonatkozó összefüggésekbe helyezte. A művelődéselméleti didaktika hatással volt Prohászka Lajos oktatás- és ttv.-elméletére is.

Ballér Endre

Szerkesztette: Lapoda Multimédia



Maradjon online a Kislexikonnal Mobilon és Tableten is