Kisszótár
Címszavak véletlenül
|
Naumburg Margaret(1890?1983): amerikai reformped., Maria Montessori tanítványa volt, akinek ped.-ját kritikával illette, de bizonyos elemeket átvett belőle. Visszatérve az Egyesült Államokba, új módszereket keresett: 1914-ben megismerkedett Marietta P. Johnson fairhope-beli organisztikus isk.-jának programjával, amely a gyerekek harmonikus fizikai, intellektuális és emocionális fejlesztésére törekedett. Később Freud és Jung pszichoanalitikus irányzatának elkötelezett híve lett. 1917-ben Walden-School néven olyan isk.-t alapított New Yorkban, ahol a gyerekek belső spontán energiáinak művészi-kreatív kifejezését éppoly fontosnak tartották, mint a társas együttélésre való felkészítést, a szocializáció t. ~ ? Counts hoz hasonlóan ? hitt az isk. társ. rekonstrukciós szerepében: abban, hogy az isk.-ztatás reformja révén a társ.-i bajok is gyógyíthatók. F. m.: The Child and the world: Dialogues in modern education. New York, 1928. Pukánszky Béla Szerkesztette: Lapoda Multimédia Maradjon online a Kislexikonnal Mobilon és Tableten is |
|