Kisszótár


Magyar Magyar Angol Angol
Óvoda-iskol... ----

Magyar Magyar Német Német
Óvoda-iskol... ----

Címszavak véletlenül



Címszó:
Tartalom:

Óvoda-iskola

oktatás

A fejlődési folyamatosság figyelembevételével szervezett közokt.-i forma, amelyben az óv.-i nagycsoporttól felmenő rendszerben együtt dolgozik az óvónő és a tanítónő. Kezdetben az óv.-i életmódszervezés keretei szerint foglalkoznak a gyerekekkel (kezdő szakasz az óv.-i nagycsoport, óvoda-iskola 1., 2. oszt.), és a gyerekek fokozatosan lépnek át az isk.-s munkaformákba (második szakasz: óvoda-iskola 3., 4., 5. oszt.). Az óvoda-iskola átmenet segítése céljából a folyamatok tervezését, a nev.-i, oktatási feladatok megvalósítását az óv.-ped.-hoz-tanítóhoz és a gyerekek egymáshoz való tartós kötődésével alapozza meg a kettős szakmai identitással rendelkező, de a közös munkára elkötelezett ped. Az óv.-i élet nem olvad egybe az isk.-val, az első két oszt. teremti meg a folyamatosságot. A tantárgyi felosztás az isk.-i szakaszban ált. a következő: óvó-tanító tanítja a matematikát és a készségtárgyakat, a tanító tanítja az írást-olvasást.

Páli Judit



Maradjon online a Kislexikonnal Mobilon és Tableten is