Kisszótár
Címszavak véletlenül
|
Pedagógiai célelméletoktatás A nev.-filozófia céltana, amely a nev. teleologikus jellegének legált.-abb sajátosságait vizsgálja. A pedagógiai célelmélet a nev. célját, mint a nev. egész valóságában jelen levő, és a nev. valamennyi formáját, típusát, területét átható, determináló tényezőt tekinti tárgyának. Feladatai: 1. A társ.-i gyakorlat és a nev. közti viszonyrendszer tendenciáinak, tv.-szerűségeinek feltárása és a nev.-i cél szempontjából történő értékelése; a célok forrásai és a céltételező ideológiai, világnézeti sajátosságai, a célok kiválasztása és a céltételező érdekei közti összefüggések feltárása. 2. A célok egymáshoz való viszonyának, rendszerezési lehetőségeinek vizsgálata; a célkitűzési folyamat tudatossága, a célok megfogalmazási módja és a megvalósítás folyamatának eredményessége közti összefüggések meghatározása; a kitűzött célok funkciójának megfogalmazása a ped.-i folyamat értékelésében. 3. A megvalósított ped.-i folyamat és a tervezett célok viszonyának elemzése; a hatásmechanizmusok feltárásának segítségével új ismeretek, összefüggések megfogalmazása a pedagógiai célelmélet számára. A pedagógiai célelmélet sajátosan ped.-i szempontból elemzi és szintetizálja a különböző tud.-ok célelméletre vonatkozó eredményeit. Kotschy Beáta Maradjon online a Kislexikonnal Mobilon és Tableten is |
|