Pedagógiai ráhatás
oktatás
Olyan nevelő célzatú, tudatos beavatkozás, amely a gyermek, az ifjú, a felnőtt személyiségének fejlesztésére, építésére, gazdagítására irányul, arra, hogy képessé tegye őt a szociálisan értékes és egyénileg eredményes autonóm életvezetés realizálására. Lényegében tehát a az autonóm vezérlésű konstruktív életvezetés szubjektív feltételeinek kifejlesztésére irányul. Ez közelebbről azt jelenti, hogy okkal formáljuk a növendékek közösségfejlesztő és önfejlesztő magatartás- és tevékenységformáit, az ezeket szabályozó személyiségbeli ösztönző tényezőket (szokásokat, és életvezetési modelleket, meggyőződéseket), kifejlesztjük a konstruktív életvezetés realizálásához szükséges szervező-végrehajtó sajátosságokat (ismeretrendszert, készséget, képességeket). A ok nem elszigetelten érvényesülnek. Hatékonyságuk feltétele, hogy a különböző nev.-i tényezők ai jól összehangolt, folyamatosan érvényesülő, egységes és szakszerűen alkalmazott hatásrendszert alkossanak.
Forrás: Bábosik István
Maradjon online a Kislexikonnal Mobilon és Tableten is
|