Reklám
kifejezés
ajánló hirdetés, mely abban különbözik az egyszerühirdetéstől, hogy a közfigyelmet feltünö eszközökkel kihivja. Üzleti érdekekszempontjából használják a R. két nemét: az utcai és hirlap-R-ot. Utcai R.-ulkülönösen plakátokat használnak, melyeket oszlopokon, épületeken, kocsikon stb.helyeznek el, melyek ugy a szembeszökő hely, valamint a betük nagysága, szineáltal figyelmet keltenek, Használják továbbá a kikiáltókat,hirdetőtábla-kihordókat, transzparenteket stb. Az újság-R.-ot, mely a hirdetésirovatban dominál, rejtett alakban a lap többi részeibe is becsúsztatták. AR.-ot a legnagyobb túlzásig vitték az amerikaiak, angolok és franciák. Újabbanreklám alatt minden oly kisérletet értünk, mely megengedett vagy meg nemengedett eszközökkel a közfigyelmet felkölteni törekszik, amit különösenszinészek, énekesek, művészek, de politikusok is használni szoktak (reklámhős).V. ö. Wehle, Die Reklame (Bécs 1879); Cronau, Buch der Reklame (Ulm 1887).
Forrás: Pallas Nagylexikon
Maradjon online a Kislexikonnal Mobilon és Tableten is
|