Torontáli helyi érdekü vasutak
közlekedés
Építési hosszuk: 215,1 km., névleges építési tőkéjük
7.270,700 forint, tehát kilométerenkint névleges értékben 33,800 frt. A pénzt
megszerezték 2.240,400 frt névértékü törzsrészvény, 2.099,000 frt névértékü
elsőbbségi részvény és 2.751,300 frt névértékü 41/2%-os
elsőbbségi kötvénnyel. A fő vonal Nagy-Becskerek-Zsombolya (95,2 km.);
szárnyvonalak Sándorudvar-Pancsova (64,7 km.) és Szécsány-Versec (55,2 km.);
csatlakozik Zsombolyán a m. kir. államvasutakhoz, Versecen a m. kir.
államvasutakhoz, Pancsován a pancsova-petrovoszellói helyi érdekü vasúthoz,
ezenkivül Módoson a temesvár-módosi helyi érdekü vasúthoz és Bókán a
zsebely-bókai helyi érdekü vasúthoz. Az üzemben levő vonalakon kivül jelenleg
építés alatt áll a nagybecskerek-zsombolyai keskenyvágányu vonal (65,5 km.), a
szécsány-alibunári (44,4 km.) és szamos-antalfalvi (20,8 km.) rendes nyomtávu
vonalak; tervezés alatt állanak a zsombolya-kis-zombori (62 km.) és
bégaszentgyörgy-párdányi (26 km.) keskenyvágányu vonalak, a zsombolya-lovrini
(26 km.), zischyfalva-dentai (18 km.) és zichyfalva-petrovoszellói (32 km.)
rendes nyomtávu vonalak. Ezen részint már építés alatt álló, részint tervezés
alatt lévő vonalakkal együtt a T. hálózata 509,8 km.-t fog kitenni. Ezen saját
vonalain kivül üzemkezelésben birja a vasúttársaság a módos-temesvári 52,2 km.
hosszu vonalat. 1896 jan. 1-től fogva a társaság vonalait önállóan kezeli. A
pálya sík jellegü. Az igazgatóság székhelye Nagy-Becskerek.
Forrás: Pallas Nagylexikon
Maradjon online a Kislexikonnal Mobilon és Tableten is
|